hari sabtu haritu ofis aku ada wat jamuan merdeka raya.. kebetulan pulak ofis laki aku pum buat family day... so da nama pun kena ikut cakap suami kan... so terpaksa la join my hubby punya program. daku terpaksa melupakan untuk join rumah terbuka merdeka raya ofis. aku baru jer plan nak makan mcm-mcm... iskh nafsu bin serakah namanya tuh...
see,,, hadiah cabutan bertuah.. bertuah ke saya?
masa otw tu.. aku mcm biasalah memang duduk seat belakang coz alysha memang suka kacau ayah dia drive... suka main radio ayah dia lah,... (tu dia tengah usha ayah dia watpe.. pastu dia tiru) usik wiper lah.. mana tak hangin laki aku... channel radio pun kuar lagu siam jadiknyer... hehe... biasalah bang oi anak kecik... kalau abg taknak alysha kacau beli van safeguard tu.. ada besi... kikiki... aku duk belakang ingat dia taknak lah pegi ke depan.. dia pegi jugak duk ngan maksu dia.. so sampai aloq setaq pun duk depan.. so mama leh rileks la kat belakang.. fuhhh... nyaman sekali sekala...
sampai je kat sana tengok ayah bawakan belon angery birds kat dia...
so kerana mendapat belon yang angry... alysha pun angry sebab kena duk lam stroller... haha.. x larat nak dukung tau... itupun bawak maksu dia... kalau mom sorang jer comfirm la aku yang duk lam stroller tu.. alysha tolak!
haritu banyak sukaneka... kalau dulu semua acara aku masuk... tp da ada anak kena jaga anak ajerlah.. so ayah dia decide tuk masuk pertandingan memancing..
tengok... gaya ada dah.. tapi kan ikan tak dapat alahai nyer pun... amik tempat yang hujung2x tuh.. aku pun tanya laki aku.. bang.. u x dapat ikan ke? alaaa... x dapat hadiah la... laki aku pun jawab, alah panas sangatlah cuaca... tak tahanlah... aku? terpinga-pinga... alasankah? hehe.. tapi haritu ada jugak katogeri tangkapan unik.. ada orang dapat tangkap kura-kura... wahh... comelnyer... terrornyer..
penat jer mama tolak alysha jauh2x.. ayah kalah!!...
baru jer nak bergambar alysha sibuk nak turun... haaaa...
hadiah cabutan bertuah sangat mewah okeh... memang makan hati la kalau tak dapat.. hahahaha... ada tv... ada aircond.. ada mesin jahit... ada basikal... gilo..gilo...gilo... haiiissssshh... bertuah nyer badan...
tengok... sapelah tak makan hati... makan jantung jerlah kat umah karang.. grand prize adalah mesin urut ogawa okeh... harga 4800... jeles..jeles...jeles... iskh.. nak buat mcm mana no luck 4 my family... kikiki... aku pun tak tangkap gambar sape yg dapat.. budak tu bujang kot... fuhhhhh..... manyak lucky..
mc haritu pun ada cakap yang laki aku nak mesin ni... halllooo... aku taknak okeh.. aku nak tv lcd tu.. nak letak lam bilik air... boleh?
ku biarkan saja alisha merangkak...
pastu dukung...
pastu maksu@ bibik dukung...
ini adalah pengasuh baru mek lisya... baru 2 minggu.. masa ni start meragam nak tido...
last2x alysha lepak ngan ayah... pastu dengar mc cakap.. nmpaknya en.wan sibuk yea.. sibuk ngasuh anak... hahaha... kena gelak... dahlah dia urusetia.. pastu kena jaga anak pulak... manalah tak kena perli...
bagi alysha makan baru senyap.. sunyi,.. aku pun posing ala-ala minah senget.. ko mampu?
ni jer yg aku dapat.. kira ok la balik tak tangan kosong... semua orang pun dapat!

















No comments:
Post a Comment