05.11.2011... sehari sebelum raya haji tahun lepas adalah tarikh yang aku xkan dapat lupakan sepanjang hidup aku... hari lahirnya permata hati aku.. wan nur alisha secara caeserean... Ya Allah sakitnya tak mampu aku ungkapkan tapi melihat alisha segala sakit hilang.. Ya Allah besyukur atas anugerah terindah itu... emmm... sepatutnya due aku akhir bulan 11.. pagi tu aku rasa alisha kurang gerak... tp aku buat tak tau jer... petang tu aku rasa x gerak langsung.. masa tu rasa sedikit berdebar.. so aku decide untuk pegi check up jantung baby kat hospital.. setelah beberapa kali chechk.. mesin pun 2,3 kali tukar ingat rosak... memang degupan jantung alisha lemah... bukaan pun baru 1cm.. so aku kena admit ward.. tapi disebabkan aku nak besalin swasta doc suruh aku terus ke sana... so aku begegas ke alor setar waktu itu jugak coz doc kata kalau aku x pegi terus takut jadi ape2x pulak... OTW sempat lagi aku makan mee udang... haha... sedap weh... masa sampai INS.. nurse check sekali lagi jantung baby.. sah!!! jantung baby lemah... doc terpaksa bedah malam itu jugak!! aku dengar nak kena operation... menggigil okeh.. termenung sekejap.. mula2 laki aku nak masuk teman aku masa operation tp last2x dia cakap kat doc dia tak berani.. aku yang tengah takut ni tergelak... aku cakap kat laki aku.. mana janjimu sayang? aku ni dahlah memang penakut.. dan operation tu pulak aku dibius separuh.. owh doc sudah gila ke hapa?pastu doc cakap kat aku xleh bius penuh sebab aku baru pas makan mee udang... hoihlah... menyesal aku makan... siap makan laki aku punya nasik goreng ayam kepak 2 ketui lagik... so masa operation aku memang berborak jer dgn doc kat situ siap gelak2x lagi.. memang tak rasa apa2x.. cuma rasa bergoncang jer perut aku... tengah borak2x lam 15 minit terdengar suara tangisan... pastu nurse tanya aku laki ke pompuan n dia suruh kiss baby.. tapi waktu yg sama doc tgh jahit perut aku... mcm tak percaya je aku lalui semua ni... aku da jadi mama setelah 5 tahun berkahwin.. rasa nak melompat waktu tu tapi kang terburai perut... perggghhh.... klah aku tak larat nak tulis panjang2x.. da nama pun malam raya haji so raya haji memang kami anak beranak raya kat hospital... itulah kenangan terindah yang tak akan aku lupakan sehingga hujung nyawa... yup.. hingga menutup mata...
my alishayayang.... muka sebijik daddy.. penat mommy ngandung licha... :)
yang ni baru lepas nangis... ololololo...
ok citer bab raya ni... almond london jelah biskut raya aku.. haha.. almond london terbaik abad ini... muhaha...
aku tak balik new zealand tahun ni... SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA KAWAN2X... JEMPUTLAH DATANG KE RUMAH YE.. DI BESERI PERLIS....



comel alisha...kiut sungguh dia
ReplyDeleteselamat hari raya aidiladha...iza pon raye kat alor star :)
ikut ayah dia dua bijik.. dekat dah a.star ngan perlis tu iza...
ReplyDeletecomel yr daughter tu, selamat hari raya aidiladha juga ye
ReplyDeleteTENKIU KAK KESUMA ANGSANA...
ReplyDeleteSalam aidil fitri. Cukup la umur alisha setahun ikut calendar islam :)
ReplyDeletecomelnya alisha....rasa macm nak cubit2 jer pipi kiut tu...
ReplyDeleteSalam aidiladha dik...